KELAS STRATEGI SAHAM 3/2018

KELAS STRATEGI SAHAM 3/2018
============================
Hari ini kelas strategi saham berjalan di kala market membuat penurunan selama 3 hari berturut-turut. Pada saya penurunan ini adalah normal kerana penunjuk aras KLCI sudah naik lebih daripada 10 hari berturut juga.
Kepada traders yang terlepas wave pertama kenaikkan dari pertengahan Disember sehingga minggu lepas, mungkin ini adalah peluang untuk anda membeli pada harga yang sedikit murah. Buy on dip orang kata. Namun nak beli pun kena ada tekniknya seperti pemilihan kaunter mestilah yang bervolatiliti untuk mendapatkan swing yang cantik dan waktu entry kenalah sesuai juga. Jangan pula membeli waktu berlaku tekanan jualan yang kuat (bearish candle) dengan harapan untuk mendapat the lowest price pastu boleh menunjuk kat kawan "aku dapat harga bottom semalam kaunter ni beb" hehee... Kalau jadi cantik, kalau tak jadi kelak menanggung lagi rugi...
Kaunter berpotensi untuk membuat swing kembali ke atas cerah pada kebanyakkan kaunter Oil & Gas.
Jika anda berminat untuk pelajari strategi trading saham di Bursa Malaysia jemput hadir ke kelas saya yang terdekat pada Sabtu ini, 13/1/18.
Wasap saya di 0149927074.
Jeffry Azizi Jaafar
Remisier Maybank Investment Bangsar

Post original di FB saya 11/1/2018




Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL