4 JENIS PELUANG PELABURAN DI BURSA MALAYSIA

Assalamualaikum & selamat pagi rakan-rakan Fb & para pelabur. IWCITY yang saya masukkan ke dalam saham pilihan saya semalam sudah mula bergerak naik. Adakah anda telah membelinya? Jika ya, enjoy the show. Kita ride the trend bersama-sama.
AWC juga sama. Masih dalam uptrend. Lagi sikit nak hit target 6% saya. Sama-samalah kita tunggu.
Hari ni saya nak share pasal peluang pelaburan di Bursa Malaysia.

4 JENIS PELUANG PELABURAN DI BURSA MALAYSIA
1. Pelaburan IPO
- IPO adalah saham tawaran awal permulaan (initial public offering) yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia. Boleh rujuk post pomade Fattah Amir yang saya tulis sebelum ni untuk lebih faham perjalanannya. Peluang pelaburan IPO adalah melalui private placement, MITI & IPO awam.
2. Earnings strategy
- Earnings strategy adalah kaedah pelaburan jangka sederhana. Pada saya, jangka sederhana adalah 6 bulan sehingga ke 1 tahun. Untuk strategy ini, pelabur mesti mahir membuat analisa fundamental sesuatu saham. PE ratio, profit margin & expected return mestilah dalam keadaan yang baik.
3. Short-term trading
- Pelaburan tempoh pendek merupakan pembelian & penjualan saham dalam masa singkat. Sistem trading saya mengambil masa hanyalah dalam masa 5 hari. Untuk menjadi trader yang konsisten, para pelabur mestilah menguasai analisa teknikal dengan baik & mempunyai disiplin yang tinggi ketika trading.
4. Pelaburan jangka panjang
- Pelaburan jangka panjang telah membuat Warren Buffett menjadi manusia ke-2 terkaya di dunia selepas rakan baiknya iaitu Bill Gates. Untuk pelaburan ini, para pelabur mestilah menguasai teknik value investing seperti apa yang Buffett & tok gurunya Benjamin Graham amalkan.
Jika anda mahu memulakan pelaburan anda, jom sertai #SeminarJomBelajarSaham pada Sabtu ini di Shah Alam. Saya & pasukan boleh bantu anda.
SEMINAR "JOM BELAJAR SAHAM"
Tarikh : 4 Mac 2017 (Sabtu, 8.30am - 5.00pm)
Tempat : Laman Seri Business Park, Seksyen 13, Shah Alam
Yuran penyertaan : RM388
Pembayaran : SEVENDOOR VENTURES
MBB 5648 0163 9113
WhatsApp slip pembayaran ke 014-9927074 (Jeffry)
Peralatan : Laptop
Pertanyaan : 014-9927074 (Jeffry)

Post original di FB saya 1/3/2017




Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL