IPO awam. Memohon IPO melalui maybank 2u

IPO awam. Memohon IPO melalui maybank 2u.
Assalamualaikum dan selamat petang semua. Hari ini saya ingin menunjukkan kepada anda semua tentang bagaimana untuk memohon saham IPO melalui platform online banking. Saya akan menggunakan platform Maybank2U kerana saya remisier Maybank dan platform ini amat mudah untum di guna pakai.
1. Buka website www.maybank2u.com.my
2. Klik Login dan masukkan Username dan Password
3. Di paparan utama klik butang Investment
4. Di kolum Investment klik eshare
5. Di situ akan keluar paparan dua kaunter IPO.
Pertama Advancecon Holdings Berhad.
Kedua Lotte Chemical Titan Holding Berhad.
6. Baca perihal saham tersebut seperti tarikh dan waktu tutup dan harga.
7. Pastikan sebelum memohon anda semua telah membaca prospektus dan tahu nilai risiko dan pulangan.
8. Jika anda mahu memohon saham Advancecon klil pada butang yang di sediakan.
9. Selepas itu klik Apply
10. Tandakan butang aggreement di bawah menunjukkan anda faham dan bersetuju dengan declaration.
11. Klik Accept jika setuju dan klik Reject jika tidak. Dalam kes ini jika anda bersetuju klik Accept.
12. Isikan maklumat seperti From Account jika anda mempunyai lebih satu akaun simpanan dengan Maybank.
13. Isikan bahagian Race (bangsa)
14. Masukkan jumlah unit yang di pohon.
Tips: Jumlah units yang di pohon ini seharusnya relevan kerana anda harus kira bila anda jual nanti akan di kenakan kos. Pastikan anda memohon dengan jumlah yang boleh balik modal dan untung selepas tolak kos. Duit anda akan di tolak terus dengan nilai unit yang anda pohon. Pastikan duit anda mencukupi. Unit ini akan di kalikan dengan 100. Sebagai contoh jika anda ingin memohon 10,000 unit masukkan dalam kotak 100 sahaja kerana 100 x 100 = 10000.
15. Masukkan no CDS 15 angka. No CDS penuh. Saya harap anda membuka akaun CDS bersama saya di Maybank iaitu bank pertama dan syarikat pertama dalam Malaysia memasuki kelab RM100 billion, 100,000,000,000. Ada 11 kosong tu tuan puan. Boleh hubungi saya no di bawah.
16. Selepas itu klik Continue.
17. Paparan seterusnya akan menunjukkan maklumat lengkap permohonan anda untuk semakan. Jika semua nya betul klik Confirm.
18. Selesai
19. Jika posting ini bermanfaat saya haral anda semua like dan SHARE untuk kegunaan permohonan di masa akan datang.
Perkhidmatan saya :
- Personal coaching saham
- Seminar Jom Belajar Saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang
Layari http://sahamwizards.com/ untuk maklumat lanjut
Jeffry Azizi bin Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bhd

Post original di FB saya 19/6/2017


Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL