Strategi pemilihan saham - Analisisa teknikal - Membeli Carta (Buying the Chart)

Strategi pemilihan saham - Analisisa teknikal - Membeli Carta (Buying the Chart)
Apa yang akan anda lakukan jika anda benar-benar percaya bahawa semua maklumat mengenai syarikat awam telah diagihkan dengan cekap dan tiada siapa yang boleh mendapatkan kelebihan pada orang lain sama ada dengan memahami perniagaan atau menganalisis nombor? Sesetengah pelabur mengambil laluan alternatif, cuba untuk mewujudkan satu platform yang mungkin memberitahu mereka apa yang pelabur-pelabur lain berfikir tentang saham pada bila-bila masa, terutamanya mencari jejak pelabur institusi yang besar atau sindiket yang boleh menyebabkan perubahan harga yang paling melampau. Pelabur yang memberi tumpuan kepada maklumat seperti ini psikologi memanggil diri mereka penganalisis teknikal dan percaya bahawa carta kadang-kadang boleh memberi gambaran mengenai psikologi sekitar saham. Walaupun terdapat banyak Chartists tulen, beberapa pelabur menggunakan carta hanya untuk timing selepas mereka kaji dari perspektif fundamental atau kuantitatif.
Tidak ada set pendekatan yang jelas untuk analisis teknikal, tetapi terdapat beberapa alat yang berbeza. Petunjuk yang paling penting seolah-olah menjadi pembentukan carta tertentu yang menunjukkan pergerakan harga tertentu pada masa-masa apabila berdagang jumlah adalah pada tahap yang tertentu. Jenis-jenis yang paling biasa carta termasuk point & figure, carta logaritma, dan japanese candlesticks dan beberapa lagi.
Saya akan bercerita panjang tentang topik teknikal analisis ini kerana nampaknya ramai peminat di Bursa Malaysia ini. Namun pada peringkat awal ini sesiapa yang ingin buat rujukan bolehlah membaca buku
1. Technical Analysis of the Financial Markets oleh John J. Murphy.
2. Technical Analysis Explained oleh Martin J. Pring.
Perkhidmatan saya :
- Personal coaching saham
- Seminar Jom Belajar Saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang
Layari http://sahamwizards.com/ untuk maklumat lanjut
Jeffry Azizi bin Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bhd

Post original di FB saya 15/6/2017



Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL