BURSA YANG SENYAP & NIKKEI YANG MERISAUKAN

BURSA YANG SENYAP &
NIKKEI YANG MERISAUKAN
****************************
Tokyo stock exchange adalah yang terbesar di Asia dan keempat di dunia dari segi market cap.
Dengan nilai USD 4480 Billion ++ , dan usia nya lebih lurang 138 tahun ianya menjadi penunjuk pasaran awal apabila matahari terbit saban hari. Lebih kurang 2290 sayarikat di apungkan di sini dan kebanyakkan produk mereka mendominasi pasaran dunia.
Nikkei boleh di katakan leader dalam index market dunia. Apa yang berlaku di Nikkei boleh mempengaruhi sentimen pasaran dunia. Sebagai seorang trader atau investor di Bursa, anda harus jenguk prestasi pembukaan Nikkei di pagi hari. Ia di buka pukul 8.00 pagi waktu Malaysia. Jadi di sini anda boleh menganggarkan market volatility sepanjang hari.
Apa yang merisaukan saya Nikkei hari ini telah masuk hari ke 5 dalam pembetulan pasaran dalam time frame harian. Nikkei terlalu padu dari September dengan mencatat rekod cemerlang kenaikkan pantas dalam harian dan mingguan sepanjang bulan oktober. Pendek kata dalam bahasa teknikal Nikkei berada di paras Overbought. Pada saya jika terlalu ramai Bull itu petanda pasaran hampir TOP sebab dah takde orang nak beli dah pasal semua dah beli kan?
Apakah ini membawa bencana atau peluang kepada stok di Bursa?
Pendapat saya peluang apabila pembetulan index berlaku dan anda ada hold cash. Fokus kaunter pada fundamental yang sihat dan berdividen yang mengikut rentak beta index KLCI & Nikkei.
Tetapi seperti biasa aksi penny stock di Bursa masih berjalan dan nampaknya hari ni agak sedikit senyap. Juga boleh di katakan dari hari isnin kadar keaktifan stok murahan dan bervolatilty semakin menurun.
Apabila tiada volatility semua intraday dan 5 days trader kemurungan seperti sindrom demam kekura.
Jika anda rasa artikel ini mantap dan membuat sel-sel anda berhubung apa kata anda cuba buka akaun saham dengan saya atau hadir coaching saham dengan saya untuk menajamkan skill trading anda. Saya akan bantu anda dari segi khidmat nasihat dan pelbagai.
LIKE & SHARE artikel ini untuk manfaat bersama.
Coaching saham yang terdekat pada Jumaat 17/11/2017.
0149927074
JEFFRY AZIZI JAAFAR
Remisier Maybank Investment Bank Bangsar
**************************************
Perkhidmatan saya;
1. Pembukaan akaun saham
2. Coaching strategi saham
3. Khidmat nasihat pelaburan percuma
Wasap saya 0149927074 untuk pertanyaan.

Post original di FB saya 15/11/2017




Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL