Cara mengambil peluang jika pasaran rebound kembali

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu.
Tahukah anda bahawa minggu lepas S&P 500 dan Dow Jones membuat rekod baru dengan menutup tinggi dalam sejarah carta mereka?
S&P 500 memanjat ke angka 2459.27 dan Dow Jones tutup pada 21,637.74.
Tahukah anda bahawa sentimen yang positif begini akan membuat pasaran di Bursa Malaysia juga sihat dan rancak?
Jadi apakah yang anda perlu lakukan untuk mengambil peluang terhadap jangkaan pasaran rebound kembali ini?
1. Monitor saham menghampiri mingguan atau bulanan atau setahun punya resistant.
2. Jika berlaku breakout yang disusuli oleh volume yang tinggi anda boleh join party mereka. Lagi bagus jika anda berjaya join the party pada waktu intraday.
3. Namun perlu juga anda setkan tahap risiko anda jika berlaku false breakout. Jangan anda terlambat keluar jika berlaku reversal.
4. Pastikan kaunter yang anda join itu kaunter yang popular dan dalam jajaran seminggu dua ini bervolume tinggi.
5. Tapi tahukah anda, bila menulis memang nampak senang, bila dalam keadaan sebenar bukan lah mudah sangat cerita dia.
6. Benda akan jadi mudah sikit jika anda faham konsep short term trading iaitu trading pantas bila anda datang Personal Coaching saya.
7. Alangkah rugi jika waktu pasaran sedap anda tiada akaun lagi dengan saya.
8. Kepada klien saya, saya akan wasap kepada anda dalam grup jangkaan kaunter meletup minggu depan.
9. Yang belum buka akaun bersama saya, saya amat berbesar hati jika anda buka akaun bersama saya. Wasap saya.
-------------------------------------------
Perkhidmatan saya :
- Personal coaching saham
- Seminar Jom Belajar Saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang!
Facebook : Jeffry Azizi Jaafar
Seminar Jom Belajar Saham vol 3 :
- Tarikh : 5 Ogos 2017 (8.30 am - 5.00 pm)
- Tempat : Lembah Klang
- Topik pembelajaran :
- Pengenalan kepada pelaburan saham - Apakah itu pelaburan saham?
- Mengenali Bursa Malaysia
- Cara memulakan pelaburan saham
- Objektif, strategi, jangkamasa dan modal melabur
- Strategi pelaburan IPO
- Strategi pelaburan FA - Wizards Analysis
- Strategi pelaburan TA - Swizards Trading System
Layari http://sahamwizards.com/jombelajarsaham/ untuk mendaftar sekarang!
Jeffry Azizi bin Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bhd
P/s : Klik 'like & share' jika posting ni memberi manfaat kepada anda dan juga orang lain

Post original di FB saya 16/7/2017




Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL