CRYPTOCURRENCY

CRYPTOCURRENCY
Ada ramai juga yang pm saya bertanyakan apa tu Bitcoin, apa tu cryptocurrency, macam mana nak trade, macam mana nak dapatkan bitcoin. Ok saya akan bermukadimah sikit tentang apa itu pasaran mata wang digital.
Jom kita usha prestasi instrumen pelaburan mata wang digit luar yang saya turut ikuti.
Separuh tahun 2017:
DJIA: +8.6%
S&P 500: +9%
Bitcoin: +165%
Ethereum: +3,500%
Walaupun berlaku pembetulan baru-baru ini, cryptocurrency kekal tinggi pada tahun ini.
Katakan apa saja mengenai pasaran cryprocurrency pada separuh pertama tahun ini, ternyata ia tidak membosankan.
Berbeza dengan pasaran ekuiti Amerika Syarikat, di mana ukuran turun naik yang popular telah melayang berhampiran paras rendah semenjak bulan Mei, tetapi ketidakstabilan dalam bidang mata wang digital, yang naik secara menggila dan turun juga boleh buat pelabur kecut perut.
Mata wang digital mencecah beberapa tonggak utama pada tahun 2017, termasuk memecah masuk ke 12-digit kelab, sebagai nilai pasaran gabungan semua cryptocurrency yang diketuai terutamanya oleh bitcoin dan ethereum-melepasi $ 100 bilion buat pertama kalinya, dan pada masa ini hampir $ 104 Bilion.
Cryptocurrencies telah menjadi sangat menonjol bahawa stok semikonduktor utama telah mula bergerak berdasarkan bagaimana cip mereka digunakan oleh "miners", yang menggunakan komputer berkuasa tinggi dalam perlumbaan untuk menyelesaikan puzzle rumit. Mereka yang menyelesaikan masalah ini akan di beri ganjaran dengan emas digital bitcoin dan mata wang digital lain.
Perjalanan yang volatile dalam mata wang digital ini semakin di beri perhatian dari syarikat arus perdana tetapi itu akan jadi setbacks kepada peraturan. Terutama, Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa pada Mac lepas menolak apa yang akan menjadi dana pertukaran bitcoin pertama, serta reputasi hits dari cyberattacks terkini yang berprofil tinggi di mana tuntutan bitcoin telah dituntut.
Walau bagaimanapun, trend keseluruhan dalam crypto pada 2017, kerana ia adalah tahun lepas, mengejutkan positif. Harga satu bitcoin (BTCUSD) kini berada pada $ 2,565.47, naik 165% setakat ini tahun ini, walaupun turun 15% dari rekod tinggi di atas $ 3,000 pada awal bulan ini.
Keuntungan untuk ethereum telah lebih ketara. Bukan sahaja pesaing utama bitcoin melonjak melepasi jumlah dagangan sehari-hari, menurut data CoinDesk, tetapi juga hampir 3,500% pada tahun ini, yang telah meningkat daripada $ 8.40 pada akhir tahun 2016 kepada naungan di bawah $ 300 pada masa ini. Dan lonjakan itu termasuk pasaran beruang ethereum, kerana turun lebih daripada 20% dari rekod yang melanda awal bulan ini.
Sumber info: Market Watch
Nasihat saya kepada pelabur yang ingin melabur dalam digital currency ini supaya mendaftar atas nama sendiri di Exchanger yang di sahkan oleh Suruhanjaya Sekuriti Amerika Syarikat. Yang baru-baru jangan trade pada produk CFD (Contract for Difference) kerana jika berlaku flash crash seperti minggu lepas seperti dalam pasaran Ethereum anda akan kehilangan 100% modal anda kerana anda akan trade atas margin. Buat masa ini pilih pair kepada BTC. Anda boleh mendaftar dan membeli BTC di Exchanger. Akaun anda ini akan bertindak sebagai wallet untuk menyimpan wang digital ini. Saya akan kupas pada entri seterusnya bagaimana mekanisma e wallet ini. Bitcoin akan menyimpan ledger penyimpan bitcoin (BTC) dalam block chain.
Di Malaysia terdapat beberapa grup Telegram dan whatsapp yang menjual beli BTC ini jika anda ingin menukar pada MYR. Dulu di Gombak ada satu mesin tukar BTC kepada RM namun di sebabkan rates penukaran yang zalim macam firaun kami trader telah memboikot dan mesin itu tiada lagi perniagaannya.
NASIHAT PENTING SAYA, JANGAN SERTAI PROGRAM SKIM YANG MENJUAL NAMA DIGITAL CURRENCY INI SEBAGAI BASIS.
Kebanyakkan program ini menggunakan skim PHGH atau Provide Help Get Help untum menjayakan skim. Nanti anda dah Provide Help tak dapat pula Get Help.
Jadi skim yang ada di Malaysia ini dan dah bungkus antaranya;
BITANTZ
BITKINGDOM
EUROBIT
Pasti akan muncul skim-skim lain di masa hadapan.
Saya akan bercerita lagi pasal peluang pasaran luar ini pada waktu malam jika ada yang minat. Waktu siang kita layan Saham Bursa Malaysia okay.
Selamat malam.
---------------------------------------------
Perkhidmatan saya :
- Personal coaching saham
- Seminar Jom Belajar Saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang
Layari http://sahamwizards.com/ untuk maklumat lanjut
Jeffry Azizi bin Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bhd

Post original di FB saya 3/7/2017



Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL