KELAS STRATEGI SAHAM 11/2018 (sabtu)

KELAS STRATEGI SAHAM 11/2018 (sabtu)
===================================
Peserta kelas saham hari ni hadir di kala DJ drop 666 mata(2.5% drop) di sebabkan kenaikkan mendadak pasaran bond, terutama 10 yr yield kepada 2.85%. Ada analyst berpendapat yield ini akan menyentuh angka 3 tidak lama lagi. Perkara ini di dorong oleh jangkaan kenaikkan inflasi dan Job Expectation yang bagus di Amerika.
Pada ketika ini perasaan tidak keruan berlaku kepada pelabur terutamanya contra traders atau investor.
Kita tidak boleh menjangka apa yang berlaku pad hari isnin nanti, yang terkesan mungkin kaunter indeks 30 dan FBM 100. Sedikit sebanyak juga akan terkesan kepada mid dan small caps stok.
Apapun kepada pelajar saya yang beraliran fast trader (short term trading), perkara ini tidak begitu di gusarkan kerana mereka akan ikut rules dan kebanyakkan nya sudah nett off position di hari jumaat. Inilah kelebihan short term trading. Mereka di kala ini sedang menunggu set up stok rebound pada minggu depan.
Tetapi anda jangalah terlalu risau. Mengikut kajian di Dow Jones, secara purata sememngnya ada market correction setiap tahun semenjak tahun 1900. Dari correction itu, hanya 20% sahaja melalui market crash, dan 80% lagi membuat indeks pergi lebih tinggi.
Nota: Istilah correction apabila sesuatu indeks atau stok membuat kejatuhan sehingga 10% dan fasa bear market berlaku apabila angkanya melebihi 20% kejatuhan.
We pray for the best, but expect the worst.
Mohon DJ up balik 1000 pts next week (sedapkan hati anda) ðŸ“ˆðŸ˜„
Kepada rakan yang ingin mempelajari aliran dagangan saham jangka pendek (short term trading) boleh hubungi 0149927074 untuk mendaftar.

Post original di FB saya 3/2/2018


Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL