KELAS STRATEGI SAHAM 15/2018

KELAS STRATEGI SAHAM 15/2018
=============================
Hari ni kelas saham LIVE market berlangsung.
Di dalam kelas saya memang saya fokuskan short term trading intraday (sehari) ke seminggu, atau hold lebih panjang sikit kurang dari sebulan.
Saya lebih menekankan tindakan harga (price action) daripada financial reporting.
Price action lebih kepada teknikal analisis, sentimen pasaran dan tindakan buyer dan seller pada sesuatu kaunter.
Ini kerana pada pandangan peribadi saya jika trader/pelabur mengikut data dari financial reporting oleh syarikat banyak juga yang kecewa. (contoh: Huaan, Aemulus, Pworth, Jaks dan banyak lagi). Mereka ini mencatatkan keuntungan yang tinggi, tetapi harga saham jatuh juga. Namun ada juga yang menaik, tetapi ini akan memeningkan pelabur kenapa ada reporting bagus naik, ada juga reporting bagus menurun.
Jadi tanpa membuang masa baiklah pelabur ikut sahaja harga yang ada di board. Tetapi trading untuk jangka masa pendek perlukan sedikit skill, cara monitor pasaran yang efisen dan alert. Ini yang saya ajar.
0149927074
Jeffry Azizi Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bangsar
-------------------------------------------
Perkhidmatan saya :
- Kelas strategi saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda.
P/s : Klik LIKE & SHARE jika posting ni memberi manfaat kepada anda dan juga orang lain.

Post original di FB saya 8/3/2018




Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL