Syarikat TRC

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada followers dan rakan fb... selamat berpuasa dan berdagang.
Hari ini saya ingin berkongsi maklumat daripada rakan saya yang telah membuat penyelidikan tentang Syarikat TRC.
Saya mempunyai beberapa maklumat terkini mengenai TRC Synergy untuk pertimbangan anda. Kami bertanya beberapa soalan kepada GM Finance Dept, Evon dan di bawah adalah jawapan dari beliau.
1. Mengenai atas keuntungan forex anda, apa jenis urus niaga ini?
Jawapan - Ini keuntungan forex tidak nyata berkaitan dengan reconversion daripada jumlah terhutang daripada syarikat subsidiari asing pada tarikh kunci kira-kira.
2. Adakah TRC membida sebarang kontrak baru tahun ini? Apakah jenis kontrak - lebuh raya, kereta api atau bangunan?
Jawapan- Ya, MRT, LRT, Roads
3. Apakah buku pesanan anda sekarang?
Jawapan- Tempahan yang belum dibilkan kira-kira RM2 bilion
4. Pada segmen konkrit, adalah ia digunakan untuk dalaman atau luaran?
Jawapan- Ya, dalaman dan luaran
5. Pada segmen tenaga, mungkin anda menghuraikan lanjut mengenai produk?
Jawapan- Ini telah dihapus kira
6. TRC memenangi pakej dari lebuh raya Pan Borneo. Adakah anda semua merancang untuk berkembang ke rantau Sabah / Sarawak?
Jawapan- Ya
7. Baru-baru ini terdapat pengumuman mengenai perjanjian dengan Starwood Hotels, berapa banyak sumbangan daripada perjanjian ini dan apa yang margin? Apabila kita akan melihat ini kepada garis bawah?
Jawapan- Sumbangan Hotel akan datang hanya selepas 2019 iaitu apabila selesai Hotel. Dijangka menyumbang kira-kira AUD 3m p.a. pada tahun 2020.
Kami berfikir bahawa, TRC adalah saham pilihan raya. Oleh kerana mereka sedang mencari untuk berkembang di rantau Sarawak / Sabah dan projek jalan raya tender, projek besar yang akan datang akan diumumkan betul sebelum pilihan raya Pan Borneo Highway pakej untuk pasukan Sabah. Mereka menang untuk pasukan Sarawak, JV dengan Endaya pembinaan (RM1.31 bilion). Kerajaan boleh bertukar kepada kontraktor bukan Sabah.
Selain itu, mereka boleh menang LRT 3 pakej kerana mereka adalah kontraktor Bumiputera dan mempunyai rekod juga.
Kami positif di TRC serta sektor terutama pada peserta kecil.
Di bawah saya lampiran carta pergerakkan harga TRC untuk pertimbangan anda. Jika anda rasa maklumat yang saya sampaikan ini bermanfaat untuk keputusa pelaburan anda mohon like dan share semoga ada duit raya untuk anda. Saya telah kongsikan maklumat awal mengenai temuduga bersama TRC ini di dalam grup whatsapp saya dan mereka telah pun masuk kapal awal TRC ini. Jika anda semua berminat untuk join grup whatsapp saya boleh letak no telefon di ruangan komen. Saya dan rakan lain akan menemuduga lagi syarikat-syarikat lain yang berpotensi di Bursa Malaysia ini. Jika anda rasa perkhidmatan saya ini memuaskan hati anda jemput buka akaun saham bersama saya dan hadir sesi pembelajaran saham bersama saya secara personal. Saya akan bantu anda maju dalam bidang ini. Terima kasih dan salam Ramadan Kareem.

Post original di FB saya 14/6/2017


Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL