Prestasi IPO (Initial Public Offering)



Memandangkan IPO Advancecon akan di senaraikan pada 10/7/17 (Isnin) dan Lotte Chemical pada 11/7/17 (Selasa) jom kita tengok fact sheet prestasi IPO (Initial Public Offering) dalam tempoh setahun Julai 2016 - Julai 2017.
Analisis saya ;
Ada 14 syarikat di senaraikan.
13 syarikat di senaraikan pada hari pertama memberi premium pada pelabur pada harga tutup. Hanya satu syarikat iaitu KIP REIT sahaja di tutup rendah dari harga tawaran.
Hari tutup pertama setinggi 40% (PTRANS).
Serendah 1.33% (SERBADK).
Berdasarkan statistik di bawah. IPO yang bukan berasaskan REIT semua memberi keuntungan pada hari pertama penyenaraian.
Kesimpulan: IPO boleh memberi keuntungan kepada pelabur. Jadi pelabur saham semua jangan lepaskan peluang untuk melanggan IPO baru di Bursa. Jika rancang untuk labur tempoh pendek. Jual pada hari pertama. Jadi saya menjangkakan IPO Advancecon dan Lotte akan memberi keuntungan pada para pelabur di hari pertama penyenaraian.
Saya boleh ajar anda semua bagaimana untuk memohon saham IPO ini melalui MITI ataupun permohonan awam.
P/s : Seperti biasa jangan lupa 'like dan share' post ini supaya kawan-kawan anda yang lain turut mendapat menafaat
-------------------------------------------
Perkhidmatan saya :
- Personal coaching saham
- Seminar Jom Belajar Saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang
Facebook : Jeffry Azizi Jaafar
Layari http://sahamwizards.com/ untuk maklumat lanjut
Jeffry Azizi bin Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bhd

Post original di FB saya 7/7/2017


Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL