RICHARD DENNIS

RICHARD DENNIS
------------------------------
Lelaki ini membuat duit pinjaman USD 1600 ke USD 200 juta dalam tempoh 10 tahun. Hebat!
***********************************************
Richard Dennis. Anda mungkin telah membaca tentang dia.
Kisahnya benar-benar sesuatu trading lejen yang patut anda ketahui dan pelajari. Lelaki ini berusia sekitar 23 tahun ketika itu dan dilaporkan telah meminjam usd 1,600 dan menjadikannya usd 200 juta dalam kira-kira 10 tahun trading pasaran komoditi.
Pada masa dia berumur 26 tahun, ketika anda sibuk bermain mobile legend dia sudah menjadi seorang trader jutawan.
Berikut adalah fakta yang menarik mengenai trading beliau: Dia hanya bermula usd 400 dari usd 1,600 duit pinjaman untuk beliau bermula trading.
Bagaimana? Anda akan mengetahui di bawah.
Di mana dia mendapat wang untuk trading? Meminjam dari keluarga.
Terdapat hanya beberapa trader yang berjaya membuat sejumlah kecil wang untuk menjadikannya berjuta-juta dan Dennis adalah salah seorang daripada mereka.
Prestasi yang amat mengagumkan.
Selepas kejayaannya, beliau berjaya menguruskan sejumlah dana yang besar dan mengalami kerugian besar dalam market crash pada tahun 1987.
Richard Dennis Net Worth
Apakah nilai bersih Richard Dennis?
Tak jumpa pula nilai terkini Richard Dennis di internet sekarang ni. Tapi saya percaya dia masih mempunyai aset dan duit bernilai puluhan juta dollar.
Jadi Siapa Richard Dennis?
Lelaki gambar dibawah yang gayanya seperti eksekutif dan ada sedikit gilak adalah Richard Dennis. Gambar itu ketika dia muda rasanya.
Richard Dennis dilahirkan di Chicago pada bulan Januari 1949.
Dia pernah dikenali sebagai "Prince of Pit". Sekiranya anda tak tahu apa maksudnya, maka ia membuat lebih banyak wang berbanding pit trader lain pada masa itu.
Begini bagaimana Richard Dennis mula berdagang:
Dennis menjadi order runner di Chicago Mercantile Exchange (CME) pada umur 17 tahun.
Beberapa tahun kemudian dia mula trade akaunnya di MidAmerica Commodity Exchange hanya mengurus kontrak mini. Semasa dia bawah umur (dia perlu berumur 21 tahun) untuk berdagang, dia bekerja sebagai order runner dan mengupah bapaknya yang trading untuknya di dalam pit.
Dia sambung belajar di Universiti dan mendapat Ijazah Sarjana dalam Falsafah dan mendapat biasiswa sebagai graduan untuk terus belajar tetapi dia tidak dapat membuang trading dari fikirannya. Oleh itu, dia berhenti daripada biasiswa itu.
Meminjam usd 1,600 dari keluarganya dan menggunakan usd 1,200 untuk membayar tempat duduknya dan kemudian memulakan perdagangan dengan hanya modal perdagangan usd 400.
Pada tahun 1970, beliau berjaya meningkatkan modal dari usd 400 hingga usd 3,000.
Pada tahun 1973, modal dagangannya adalah usd 100,000.
Pada tahun 1974, dia membuat usd 500,000 dalam keuntungan yang hanya berdagang soya dan pada penghujung tahun itu, dia menjadi seorang jutawan yang di usia 26 tahun.
Hebat!
Strategi Trading Richard Dennis
Ini bukanlah strategi lengkap cara membeli dan menjual mengenai strategi Richard Dennis, saya yakin ada buku atau laman web di luar sana yang mempunyai butiran mengenai strategi perdagangannya yang tepat. Tetapi metodologi keseluruhannya tentang bagaimana dia diperdagangkan disenaraikan di bawah:
Dennis menggunakan trend berikut strategi: membeli apabila harga meningkat di atas jajaran baru dan menjual apabila mereka jatuh di bawah jajaran baru.
Pada tahun 1970 an, ia adalah tempoh kegagalan komoditi yang berulang dan Richard Dennis mengetahui perkara ini. Dia membeli paras mingguan dan bulanan baru yang berturut-turut dalam pasaran yang sedang berkembang.
Dennis memegang position tradingnya untuk tempoh masa yang lebih lama untuk mengelakkan dari turun naik harga.
Dia terkenal dengan piramid trading strategy.
Eksperimen Turtle Trading
Pada satu ketika, Dennis dan kawannya, William Eckhardt, berdebat mengenai apa yang diperlukan untuk berjaya dalam trading.
Richard Dennis percaya bahawa kejayaan dalam trading boleh diajar kepada sesiapa sahaja. William tidak fikir begitu. William percaya bahawa Dennis mempunyai keistimewaan yang membolehkannya untung dari trading.
Untuk menyelesaikan hujah tersebut, Dennis merekrut dan melatih 21 lelaki dan 2 wanita dalam dua kumpulan.
Kumpulan pertama direkrut pada tahun 1983 dan kumpulan kedua pada tahun 1984.
Dia memanggil kumpulan ini "Turtles".
Kenapa Turtles nama yang di beri? Dennis memberi nama Turtles selepas balik dari ladang kura-kura yang telah dikunjungi di Singapura dan beliau memutuskan bahawa dia boleh mengembangkan traders dengan cepat dan cekap macam kekura yang di ternak di ladang tersebut.
Dennis mengambil masa 2 minggu untuk melatih rekrut dagangannya dan memberikan setiap satu akaun dagangan sebenar bersama modal untuk berdagang.
Di pendekkan cerita: Apabila Eksperimen Turtle ini berakhir 5 tahun kemudian, "Kekura Dennis" dilaporkan telah membuat Dennis untung sekitar USD 175 juta.
Bayangkan jika dia terus melatih dan membiayai lebih banyak "Turtles"? Bolehkah dia membuat lebih banyak lagi? Kemungkinan yang tinggi di situ.
Stock market crash 1987
Richard Dennis pada ketika ini mempunyai kejayaan luar biasa sebelum kejatuhan pasaran saham 1987.
Mungkin kerana kejayaannya, orang lain mahu dia trade untuk mereka juga. Dilaporkan bahawa Dennis mengurus modal dari pelabur lain.
Kemudian dalam kejatuhan pasaran saham pada tahun 1987, dia kehilangan usd 10 juta.
Membuat keadaan lebih buruk, dia kehilangan lagi usd 40 juta pada tahun 1988.
Jadi dari 1987 hingga 1988, dia dilaporkan telah kehilangan sejumlah usd 50 juta.
Dia cuba sekali lagi menguruskan dana untuk beberapa waktu pada tahun 1990-an tetapi dia juga mengalami kerugian dan menutup operasi.
Saya tidak tahu apa yang dia lakukan hari ini tetapi trading secara aktif mungkin bukan salah satu darinya.
Dia cuba sekali lagi menguruskan dana untuk beberapa waktu pada tahun 1990-an.
Apakah pelajaran yangg boleh kita ambil dari cerita Dennis?
Saya fikir Richard Dennis cuba memulihkan kehilangan usd 10 juta dolar tahun 1987 kejatuhan pasaran saham dan kemungkinan besar dia trading secara agresif dengan risiko tinggi untuk memulihkannya, tetapi dia kehilangan lagi usd 40 juta lagi dalam berbuat demikian.
Loses dalam trading mempunyai kesan negatif kepada peniaga sekiranya kerugian tersebut adalah besar. Bayangkan jika anda mencuba untuk menyerap dan kononnya nak belajar merasa loses selama 2 tahun. Ini kerja gilak. Lihat apa yang terjadi pada Dennis.
Mengapa?
Kerana apa yang cenderung berlaku dalam hati anda berkata "Anda perlu recover wang yang anda hilang !!!"
Ini boleh membawa kepada beberapa kesilapan pengurusan wang yang serius seperti perdagangan berisiko tinggi dan tidak mengikuti peraturan sistem perdagangan anda.
Ia juga boleh menjadi sukar untuk anda sebagai seorang trader apabila anda tahu bahawa anda telah berjaya pada masa lalu dan juga cuba mengulangi kejayaan itu.
Ini sangat mengecewakan dan boleh menjadi bencana apabila prestasi perdagangan anda pada masa ini tidak seperti dulu.
Jadi hentikan cerita kisah silam. Move on. Jangan sembang market bull 83, market bull 93, market crash 97, crash 07, bubble sana bubble sini.... bla bla bla...
Belajar darinya. Cerita dan strategikan trading style anda zaman kini yang lebih cepat dan pantas merebut peluang.
Richard Dennis Quotes:
On Trading Consistency And Discipline:
"I always say that you could publish rules in a newspaper and no one would follow them. The key is consistency and discipline."
On Market Behavior:
"Trading has taught me not to take the conventional wisdom for granted. What money I made in trading is testimony to the fact that the majority is wrong a lot of the time. The vast majority is wrong even more of the time. I’ve learned that markets, which are often just mad crowds, are often irrational; when emotionally overwrought, they’re almost always wrong."
On When Trading Is Not Going Right:
"When things aren’t going right, don’t push, don’t press."
On Trading Losses:
"I learned to avoid trying to catch up or double up to recoup losses. I also learned that a certain amount of loss will affect your judgment, so you have to put some time between that loss and the next trade."
On Sticking To The Trading Plan And Trade:
"When you have a position, you put it on for a reason, and you’ve got to keep it until the reason no longer exists."
On Trend Trading:
"The market being in a trend is the main thing that eventually gets us in a trade. That is a pretty simple idea. Being consistent and making sure you do that all the time is probably more important than the particular characteristics you use to define the trend. Whatever method you use to enter trades, the most critical thing is that if there is a major trend, your approach should assure that you get in that trend."
On Emotions In Trading:
"Trading decisions should be made as unemotionally as possible."
On Trend Following System & Trend Trading:
"A good trend following system will keep you in the market until there is evidence that the trend has changed."
On Unexpected Nature Of The Market:
"There is another point that I think is as important: You should expect the unexpected in this business; expect the extreme. Don’t think in terms of boundaries that limit what the market might do. If there is any lesson I have learned in the nearly twenty years that I’ve been in this business, it is that the unexpected and the impossible happen every now and then."
On Cutting Your Trading Losses:
"You should always have a worst case point. The only choice should be to get out quicker."
On Trading Small and Learning From Mistakes:
"Trade small because that’s when you are as bad as you are ever going to be. Learn from your mistakes."
Jangan lupa untuk LIKE, SHARE dan TAG jika anda enjoy artikel ini.
0149927074
Jeffry Azizi Jaafar
Remisier Maybank Dataran Bangsar
Sumber bahan artikel: Internet
-----------------------------------------------------------------------------
Perkhidmatan saya:
1. Pembukaan akaun saham percuma
2. Kelas strategi saham
3. Khidmat nasihat pelaburan saham percuma
Hubungi 0149927074.

Post original di FB saya 16/12/2017



Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL