PASARAN ADALAH SUKAR (Realiti)

PASARAN ADALAH SUKAR (Realiti)
=============================
Trading menarik kita dengan wang dan kebebasan, cabaran dan keseronokan.
Kepada traders baru, selepas anda masuk ke dalam pasaran dengan wang sebenar baru anda tahu betapa sukarnya untuk mengambil keuntungan dari pasaran.
Satu-satunya perkara yang mudah
tentang trading stok adalah kehilangan wang! - Investment konsepnya berbeza (Masa) dan pemilihan stok.
Ganjaran trading serta risikonya adalah keduanya sangat nyata dan benar dan anda perlu berfikir semasaknya sebelum anda melompat masuk ke dalam dunia ini.
Jika anda memutuskan untuk trading, anda mempunyai jalan yang menarik di hadapan
anda. ðŸ˜œðŸ˜˜
Jika anda membuat keputusan bahawa trading bukan untuk anda, jangan ada rasa malu untuk belajar lagi, dan duduk tepi dahulu sementara menunggu masa yang sesuai.
Namun demikian, jika anda faham konsepnya, tahu tekniknya dan sanggup bersabar menunggu entry dan risk reward yang cantik, di pasaran saham adalah tempat di mana wang boleh di peroleh dalam jangka masa yang singkat.
Jangan mudah terasa teruja dengan ayat "Mudahnya Melabur", "Boleh mula melabur serendah 100 unit", "Dari 1000 ke 10000" dan bla bla bla... hanya traders yang memahami apa senario sebenarnya yang berlaku dalam pasaran.
Anda traders baru yang mengalami kerugian dalam tempoh seminggu dua dagangan ketika ini bawaklah berborak dengan seasoned traders yang dah pernah melalui dan sedang melalui minggu trading yang agak membosankan ini. Pastinya ada satu dua kata semangat dan nasihat berguna untuk anda.
LIKE & SHARE cerita realiti ini.
P/s; Jika tuan/puan nak menambah skill dan pengetahuan berkenaan trading di pasaran saham jemput hadir ke kelas strategi saham saya yang terdekat Khamis ini 1/2/18. Mungkin jalan sukar anda dalam dunia trading di permudahkan.
Wasap 0149927074 untuk mendaftar.
Jeffry Azizi Jaafar
Remisier Maybank Investment Bank Bangsar

Post original di FB saya 30/1/2018\



Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL