TRADING TIME FRAME DALAM SAHAM

TRADING TIME FRAME DALAM SAHAM
================================
Tipikal kejayaan dalam pelaburan biasanya dipegang untuk tempoh beberapa bulan atau tahun atau bahkan dekad untuk mendapat manisan pulangan (kenaikkan harga, dividen, split shares, bonus dan warrants percuma).
Dewasa kini traders membeli dan menjual saham dengan niat untuk menghasilkan pulangan yang mengatasi strategi buy-dan-hold. (Komuniti traders saya mengaplikasikan cara ini)
Keuntungan trading dilihat sebagai pendapatan kerana keuntungan di buat secara tetap atau berkala (begitu juga kerugian) - seperti perniagaan (berbanding dengan pelaburan, di mana kedudukannya ditinggalkan bersendirian untuk jangka panjang).
Keuntungan trading Saham dicapai melalui beli rendah dan jual tinggi - dan trading masuk dan keluar dalam jangka waktu yang singkat.
Tempoh masa ini boleh berubah dari beberapa saat ke bulan atau bahkan tahun, bergantung kepada style traders.
Gambarajah berikut saya ambil dari internet berkenaan empat style trading time frame -
1. Position
2. Swing
3. Day trade
4. Scalping
LIKE & SHARE untuk info semua traders
P/s; Esok saya ada menganjurkan Kelas Strategi Saham. Jika anda berminat untuk menjana keuntungan pantas dalam dagangan Bursa jemput hadir.
Wasap 0149927074 untuk mendaftar.
0149927074
Jeffry Azizi Jaafar (MSTA-UK, CFTe-US)
Remisier, Maybank Investment Bank Bangsar
-------------------------------------------
Perkhidmatan saya :
- Kelas strategi saham
- Pembukaan akaun trading & CDS
- Konsultansi & khidmat nasihat pelaburan saham
Hubungi saya di http://jeffry.wasap.my/ atau 014-9927074 untuk book tempat personal coaching anda sekarang.
P/s : Klik 'like & share' jika posting ni memberi manfaat kepada anda dan juga orang lain.

Post original di FB saya 24/1/2018


Comments

Popular posts from this blog

T4 ATAU FORCE SELLING & STRATEGINYA

TREASURY STOCK

MARGIN CALL